Salam Cinta..~

" CiNtaKu KePaDa TuHaN keRaNa aKu aDaLaH ciPtaan-Nya.. CiNtaKu TeRhaDaP seSeOraNg itU aDaLaH keRaNa PeRaSaaN yaNg DiCiPta Oleh-Nya "

Tuesday 29 March 2011

" Nyanyian beLaiaN jiWa "



Tekanan melanda lg?? Cbuk ngan segala mala kerja hingga langkah terasa 
laju n nafas plak terasa sesak?? Redakan seketika 'stress' anda itu ngan
menyanyi, bcOz ia dikatakan satu terapi terbaik. 
Benarkah itu??

Hurmm..~ bercakap tentang stress..sume org mengalami nyer kn??
tol x??
x kira la stress tu dtg dari segi apa pun..
n..ntuk pengetahuan sume..waktu skang ni pun saya tengah stress..
arghh..! x suka!!
tapi,
ntuk hilangkan stress yg membelenggu kat kpala nih, 
saya redakan nyer dgn MENYANYI..

Betul, saya x tipu..!
saya suka menyanyi. Walaupun sOre nih xde la sodap sgt..hihihi~
Kalo kat umah, saya nyanyi dgn sekuat-kuatnya..
tp xde la kuat sgt bcoz kat umah saya tu ramai sgt penghuni,
nanti kan x masal saya nih kena bantai ngan diorang beramai2 
dek sore saya yg ala2 cam Ella gitu..huhuhu~
prasan lak saya nih.. :)

Menyanyi mmg mmpu meredakan tekanan
yg dialami. Saya selalu  mnjadikan menyanyi  
sbagai satu terapi kpd diri sndiri. Saya suka
menyanyi sewaktu mandi, memasak, bjalan2 @ ketika menaiki kereta..
saya siap berduet lg ngan penyanyi yg kat lam radio tuh..
silap2 sore saya lak yg terover kuat dari penyanyi tuh,
bkn tu jer..siap tersalah lirik pun ada..hehehe~

Apa2 pun saya rasa lebih relaks. 
apa yg saya amalkan, waktu sedih saya 
xkan nyanyi lagu sedih. nti akan lebih menyiksa jiwa n raga.
Saya akan nyanyi lagu rancak, lepas tu saya mesti akan rasa lega
n mampu tersenyum smpai ke telinga.
walaupun kat lam hati ni sedih..huk3.. :(

Saya pun suka berkaraoke sbagai salah satu  dari aktiviti santai..
dats why la saya amat bersetuju sgt2  nyanyian sbagai  satu terapi..
juz nyanyi jer mengikut rentak lagu
yg anda minat..! ;)



No comments:

Post a Comment